14. juli 2011

Tom Penny part 2

"The art of skateboarding itself" is the motivation. 
Tom Penny

Tom Penny var i Oslo for drøye to uker siden. Dagen før spilte vi på VG 20 Listetoppen i Oslo og jeg var fristet til å bli en dag igjen for å se høvdingen selv i flesk & blod. Av tekniske grunner, band, turnering og ymse whatevs som enten æresfrykt & økonomi dro jeg hjem til Bergen. Ah, studio ja. Damn, yo, ja, vi har spilt inn en ny EP...

Noe som så Tom skate bowl i Oslo?!

Så min gode venn Mats aka mats dawg fra Session sendte meg denne linken til min trøst: 




I øyeblikkets hete strømmer det inn mange tanker om Mats Dawg, ..men det får bli en annen dag. BODØ!
" i øyeblikkets hete strømmer det inn mange tanker..." hehe 

Utrolig fint å endelig få høre han snakke sin Dorchester dialekt og høre hans betraktninger om musikk, skate, stil og hva han fortrekker å spise. Det er ikke ofte han viser seg frem. Ihvertfall ikke i media og slikt, så jeg ble utrolig utrolig glad for å høre og se at han var en likandes kar som man kan se her i dette intervjuet. Det finnes utrolig mange ikke-kule skatere der ute vil jeg tro. 
Tom har vært min idol siden 8.klasse. Still is. Fun bloggefact, en av mine tre første innlegg hos Stein, Saks og Sølvpapir var dedikert til han. Den kan du lese her. 2009. Jøss...I've been in tha game yo. Dette innlegget ble også trykket opp i 400 fysiske fanzinehefter som jeg gav bort i Bergen. 

En type random kis med mange Penny/Flip decks! 
Noen av dem, b.la Cheech& Chong er laget av Bernie Tostenson.
En stødig grafiker og legende i spillet. R.I.P kunstnermann. 
Det er kanskje barnslig å ha idoler og ikoner i et individsamfunn, men jeg er ol' skool og 30 år. Bruce Lee, Tom Penny og Jürgen Klinsmann. Sport. Physical strength. No-brain vibb. 
Bruk hjernen til å tenke og klekke. Men jatting....Don't talk. Hasj med deg. Og dra til helvete musikere. Dans, jogg, løp. noe som helst, lazy fittehorer. Ja, noen ganger er det så greiere med skatere. Selv Bolo Yeung, Katsumi for that matter, kommer før Rivers Cuomo... 

Go' natt!
Vennlig hilsen
Nam


1 kommentar:

  1. Sleiken! du kan ikkje bare gå av og på sånn så det her her. Folk tror du har vært på Hjellestad-klinikken. gi en lyd på at du har begynt å skrive igjen då, så eg slipper å sitte oppe halle natten og lese de her greiene dine.

    <3

    SvarSlett