29. juni 2011

Migrapolis besøker Loddefjord!

Dette innlegget er bare helt utrolig bra. Lev deg inn, les først, og så se på linken under. 

For de som tror at Lydverket var først ute med å få fjordenklikken frem i lyset? Hell nah. NRK Migrapolis besøkte oss allerede på ungdomskolen. Allerede da var det gjeteord om at vi gutta i fjorden var inne på noe. Ikke ulik det vi driver på med nå, hva er det heter igjen, musikere? lol!, drev vi da på med et obskurt basketballag som vi kalte for Global Squad, eller Loddefjord Gangbangers. Samme gamle gjengen. Hehe, ingen ringere enn Girson, var vår coach. Og det er jo han enda, noe alle kan si seg enig i. Girson, we love you forever. Noen som forresten vet at det er José, hans storebror som er porttrert på plateomslaget til Fjorden Baby's debuten?

John Olav ba meg kontakte Girson for røverhistorier fra denne dagen da (ja jeg sier det igjen) Migrapolis dro helt ut til Loddefjord for å dokumentere gjengen. Men det er Hovefestivaltider, og jeg tror Girson er Festival-Girson, needless to say at, ja, gløm det. Om jeg personlig, if I may, skal trekke frem en sekvens jeg husker aller best, og den vet jeg at alle som er representert her vet, må det være da John Olav kastet en ball i hodet på nrk reporteren slik at brillene hans falt av og knuste. Og så besvimte stakkaren...

I forkant av fremvisningen av innslaget har jeg prøvd i noen dager å samle noen strofer fra hvert enkelte som er representert i dette innslaget. Hittil har bare Denny, storebroren til Andrew, kommentert:

Nam: 
Denny, halloen du. Du husker kanskje Migrapolis innslaget fra Sandgotna? Skal slippe den via bloggen og lurte på om du kunne skrive noen par setninger om hva du husker fra denne dagen? Frist imorgen. Det klarer du. Ja!

Denny: 
Migrapolis innslag fra Sandgotna??? Husker bare at jeg gikk på den skolen og prøvde å dodge deg for at du ikkje skulle knigge penger fra meg. Ellers prøvde eg å gjøre det bra på skolen og overleve.

I love you, Denny. Du er min bror for alltid. 

For meg, skribenten for Stein Saks & Sølvpapir, som nettopp handler om min oppvekst med mine venner og familie og populærkultur, oppsummerer dette Migrapolisinnslaget hele konseptet mitt. Kjennere vet jo at jeg i mine skriverier alltid har påpekt ymse betraktninger og observasjoner, noe som dette: Girsons Seattle Supersonic drakt, John Olavs kjærlighet for Allen Iverson, Anands Jazzmatazz t-skjorte og Karl Kani sko, Andrews Jordan sko og And-1 shorts og hvor fett det var å rocke pannebånd og sideskille og samt bevare 100% streetkred som Daniel. Hele nike-outfitten min som jeg har på meg skrev jeg jo nesten et helt innlegg om i Bergens Tidende. Ikke sant? 

It's all here my nigga. Ekte Nigrapolis.

Så her har du oss som barn. Utrolig ækte. 


Med beste hilsen 

Nam-Girson-Rikardo-Andrew-Denny-Daniel-John Olav-Anand


PS! Må også få takke han Eystein W. Thue som med sin magi klarte å fikse oss denne teipen. Dette innslaget ble faktisk vist for ett år siden på hans festival 5071- Alle Til Loddefjord. Hei, det er forresten ett år siden 4000 mennesker dro ut til våre kjære bydel på festival. Det er ett år siden Petter og Ken Ring hang en hel kveld utenfor vår gamle skolegård. Kom an, wake up, forstå dette. Neste gang du ser han på gaten, si Hallo og gi han en vink. Norges viktigste mann. Ihvertfall den med størst hjerte. 

6 kommentarer:

  1. Dette innlegget har jeg venta på lenge!
    Ler og griner og tenker at min sønn ikke må få midtskill.

    /Greta-G

    SvarSlett
  2. Hallaien Great G. Det har jeg også. LOL! Den midtskillen til Daniel er fucking priceless.

    SvarSlett
  3. Haha. Dette var god underholdning. Definitivt oppvokst på 90-tallet den gjengen her. Hvordan kan videoen ha gått meg hus forbi på 5071 i fjor? Det skjønner ikke jeg. Håper på flere fantastiske loddefjord-festivaler!!

    Apropos Sandgotna husker jeg at jeg lærte meg å sykle på Sandgotnabanen.

    SvarSlett
  4. midtskill e tingen , uansett, alltid. fett å se at det ikkje e mer enn en halv meter ( i ditt tilfelle, kanskje mer 15cm) som skiller dokker fra deres barndoms jeg.

    SvarSlett
  5. Kjenner Eystein litt. Flott type

    SvarSlett
  6. JAVIERA FRANCISCA SAAVEDRA25. juli 2011 kl. 22:14

    herregud, elsker bloggen din.

    SvarSlett