28. oktober 2011

NINJA

av Lars Vaular
alt eg husker e 
eg kom ned som en ninja 
med alle mine venner og venninner 
alle kaller meg en synder 
eg river det ned som et hinder 
eg kom ned som en ninja 
eg kom ned som en ninja 
tok mikken for å legge nokken linjer
alt eg husker e at alle sammen så sur ut 
eg måtte ta meg sammen så eg tok meg en tur ut 
tok en telefon, eg ville ha med meg gud ut 
gud sa “fy faen denne damen ser kul ut” 
eg følte meg som en guru 
gud kikket på hon og det blikket så lurt ut, 
gud brettet opp ermet og det kom en fugl ut 
rett i fra honolulu 
hon sa “herregud, triks er for kids mann” 
mens krigsbarn i krigsland synker i kvikksand 
“det e trist mann, sist gang eg hørte ditt navn
va det rett før mitt navn og ordet hitsang” 
han sa han “ska finne et barskap” 
han ga galt svar eg vil ha annet svar, 
han står og danser i sitt åpne landskap 
fuck å ta ansvar når du kan ta sjanser
koffor e gud så treig? koffor e gud så sein?
 koffor e gud så stein? !!vi står der som noen utropstegn!! 
mamma sa koffor e DU så treig? 
pappa sa koffor e DU så sein? 
koffor e DU så stein?

det e null makt i mine spede hender 
gud spantet en runde for å glede venner 
du visskje tro det før du ser det hender 
og sier hold an som en nederlender 
amen bare kulan hyrden og sauen e av samme ulla 
en bloody mary og en amarula - alle sammen syng halleluja 
hmmm, den der damen ser kjent ut 
eg kunne navnet før men det navnet har eg glemt ut 
men du, koffor hon så sint ut?
å ja det e hon der hanne nabintu 
hæ, på tide å gå hjem 
hjem til en annen som har døren sin åpen, 
insh’allah, gud e med oppi kåken
 eg e så ute men e inne i tåken
koffor e gud så treig? 
koffor e gud så sein? 
koffor e gud så stein? !!
vi står der som noen utropstegn!! 
mamma sa koffor e DU så treig? 
pappa sa koffor e DU så sein? 
koffor e DU så stein?
!!de stod der som noen utropstegn!!!!

2 kommentarer: