25. september 2011

Udødelig Våpen

Har sett, Udødelig våpen 1, med Emilio Estevez og Samuel J. Jackson. En klassiker av parodifilmer viss du er på den greien. Du vet, Men With Black Hats/Don't Be A Menace While drinking Your Juice In The Hood? Denne her jo da  en sånn partner in crime Tango And Cash, 48hours, Kompangjongen og jeg, og ikke minst da, Dødelig Våpen 1-2 og 3. Pelle og Proffen...Oh yeah, her er en norsk samfunnsspørsmål til dere: Er det legit å si at Lene er mongodeilig enda? Så den først for to år siden du vet. Du vet jeg er semi-feminist. Seminist. Han som jobber pro aktiv for den nye Loddebevegelsen Femisøttién. ...Men du vet også, digger å tappe den fine assen til babygirlen min og si shit som, get yo fat ass ova here baby. Men det er total privat. Yeah, meg og hun debuterer snart med en kortfilm. Skal bli spennende å se. Den heter, Ain't no Love.

Noen filmer skal man strengt tatt bare ikke røre. Som Alle elsker Mary. Men jeg så Juice, den er dritbra. Hehe, i skrivende stund ser jeg på en film som heter Blood And Bone. Meg min og min gode venn Roger fra LOD alias The Human Roach Clip, altså en levende filter, han hadde så sterke murerfingrer etter svennebrevet når han var 17 år at han kunne røyke de siste bunndragene fra J'en. Bare py det var bunntobakken:) Lenge Leve hans Volvo S-40. OZ felger...

Blood And Stone er en kampsportfilm med en fyr som heter Michael Jai White som er den nye "karatehelten" i byen. For de som liker Mortal Kombat så er han Jax altså. Han er black og er sinnsyk kul. Denzel og Van Damme med den orientalske yin yang sanchaen som han Jet Lee. Du vet, Bruce er en galning/Jackie er bare totally gay. Jet, han er som meg, mad norsk, men samtidig mad utlending. U aint got nun on me. Michael J. White, han oppdaget jeg først når meg og Jan Eivind så Black Dynamite, som ja, igjen, er en av tidenes parodifilm av blaxploitation/Kungfu-filmene fra søttitallet. Må sees. I'm smiling, sier han, så er trynet hans helt dødsalvorlig. LoLs!!!!!!

Udødelig Våpen 1, det er bare elle elle elleville ideer i spinn over hele løypen. Som at han holder på et hårspeil og sikter på tyvene bak han istedenfor å bare snu seg å plaffe i vei. Viss dere husker, semi-erotikaen Sliver, så kjører de en twist på den óg, men den er bare total rastaraout. Pussyen hennes er bare en gigant bever. Sharon...damn, om jeg skal lage en film skal den hete The Jay-Off, må først bare finne en ekte film som heter The Day Off:) Også selvfølgelig noen utrolige fine metakontekstuelle aspekter i filmen. Som at broren til Emilio, selve Charlie Sheen, på samme tid lagde Hot Shot 1 og 2. Det var også reine parodifilmer av type Rambo, Commando og Junge Wolf, sånne ensomme men drøy gale ulver i singlet i jungelen med patronbelte. I en sekvens i Udødelig Våpen kommenteres det også i en mer skjult "on weed" kontekst. Du skjønner. Skjult "on weed" kontekst. Hehe, dere må jo tro jeg er helt ute. Det er jo filmspråk. Tatt fra filmen Half Baked, der de sier, har du stirret på en femdollarseddel avbildet Det Hvite Hus og sett en soldat bak busken der med en M-16 som roper, ambush - on weed?

Filmspråk - I don't like people who say No to me. Fra Blood And Stone, akkurat nå.

Udødelig Våpen anbelafes på det fulleste å se på en 32" HD skjerm. Det er en ting jeg har lært med HD. Det er totalt som å se The Office, den britiske versjonen.

God actiokomedie aften

....Though Blood And Stone var blodig seriøs. Nedsig å få legget sitt delt fremover i to...

Hilsen Nam

5 kommentarer:

  1. ER riktignok litt dritings men dette vAR veldig bra skrevet ! Husker Sliver godt og den scenen. Hilsen Petter!

    SvarSlett
  2. Jaddah! Endelig. Trodde eg var den eneste seministen i landet. Oppløftende å vite at det er andre der ute. Fuck ytterpunktene!

    SvarSlett
  3. 1+1=3 hmmm..hvem hva hvor og hvorfor det.tror vi vet det...kan ihverfal føle det..du vet d e mirakelet..føler det som pusle spillet te min bror..symetri i en perfekt harmoni/anarki med balanse tegnet som en fyrstikk mann på en sti ko ko full ro..barnehage te gamlehjem(vil bare ha en klem)Evolution erfart igjennom en skala fra 1 te 9..du vet! geometri, mitt i øyet så å si.. så synelig,usynelig og ikke minst usansynelig virkelig som en fantasi..drømmer som for noen bare blir AI, uvirkelig, merkelig og ubetydelig men likevel e det der....musikk,humor og kreativitet bare en del av en evighet...fåkk amen! All in lei av å være blind, gå fra mitt sinn som e frykten, angsten som bare e en ting..en slags jin jang..simsalabim ............bang...

    SvarSlett
  4. Eg føler denne greien her Nam...fett som f..ta kunnskapen fra galskapen..ta det grunnleggende i alt man kommer på av teori,filosofi,(Dysleksi)vitenskap,logikk..pakke det ned åsså..bare her folkens! et A4 størelse på et mad crasy verk.."sise does not matter"-GODzilla
    ..eg ser for meg at oppskriften på det herre her e her!??E så enkelt som jackson 5..ABC 123..eg tenker livets tre..Begynne med et helt blankt ark..ingen religion,konspirasjon..ja du vet! folk sier alltid: åånei sånn derre pyramide/iluminati, numerologi..wææ masse tall og tøys..wææ det
    ukjente osv...ganske enkelt sammle alle tallentene..åsså få en 3 åring til å forstå det...det vi kan oppnå...tenke musikk...hvordan mekke en fet låt? jo så enkelt som mulig..En tegning? samme oppskriften ENKELT...så ta vekk all hokkus pokkus mekke et opus.....vet ikke eg..vet eg e gal men det e bare et forslag.....(eller?? e det kansje ikke noe valg..2 veier blir det no uansett med fri vilje...nesten som en dessert med sjokoladepudding og vanilje som går dønn i kjeften..ender samme sted uansett..galt & rett blir svett skommelhet/
    fader ut i skumring ut av en ring ...ooyea helt korrekt sa kløver knekt...hilsen bohemen

    SvarSlett