14. februar 2011

Her er det go' stemning så det er bare å lese i vei


Happy Valentine! 
Så mye som jeg har skrevet om svart marokk, cortez og carhartt i mine oppvekstsdom. La Haine...Hvordan kan jeg ha glemt å nevne filmen La Haine i tekstene mine?
Hehe...

We're Jammin'. I hope you like Jammin' too
Fjorden Baby! har vært ute og jammet rundt om i byen i helgen. Tre gigger på to komma niks. To shows ute i Loddefjord for alle elevene på Sandgotna ungdomskole i storefri. 400 stk. oppmøte. To runder etter hverandre. Stappfullt på begge konsertene. Altså type klokken tolv om morningen-stil. Det var deilig. Kidsene klikket vinkel og vi kjørte på med pschycosomatiske lazers og flippet de dønn ut:-). Stay GRUNGY! Stor kjærlighet til Knut'n, musikklæreren, som holder bluesen i livet blant de unge sjelene uti Loddiken. 
Og igår natt klokken 23.30 spilte vi for frimurerlosjen.
 
Offisiell Uofisiell. Trenger eg å forklare resten?
Jeg tror han Olav fortalte meg en gang for lenge siden at guttene fra Asian Dub Foundation engang gjorde livemusikk til La Haine som surret og gikk på lerrettet. Og det var på Konsert Paleet Fikk aldri oppleve dette stykket, men du? dette våknet jeg opp til idag;

En Himmel musikkvideo som Lars aka Lars Vaular har laget. I klassisk stil. Låten er som sagt Himmelen, laget av oss i FB! og som vi slapp som singel i forrige uke. Filmen han bruker er ingen ringere enn, La Haine. På norsk Hatet. La Hat. 
Veldig hyggelig at fine tjommier mekker musikkvideo til hverandre på denne måten. Liker at du kan rappe men også bruke filmprogrammer og editere ting. Som Weird Al Yankovic sa etter filmpremieren til Purple Rain i 1984. "I knew this guy could act, but who knew he could sing?" Hatet - er en fantastisk film hvis du liker det skitne gatelivet i Frankrike. Filmen vekker no ihvertfall mange gode minner for meg.
 

Ta det lungt grabbar og Happy Valentino med denne mad uofisielle musikkvideoen mekket av Lars Vaular og se å få kjøpt deg Himmelen på Itunes for 8 kroner. Her.


 If it's not in you, you betta be sure to got the blues
N. P. Nguyen

- LOD-4-LIFE - 

3 kommentarer:

  1. Kjøpte skiva fordi jeg så ene duden hadde på seg coughee brothaz t-skjorte. Da vet du at du snakker med ekte folk. Positivt overrasket over resultatet. Dere er way mer throwed enn Joe Motion, jake stylez og gjengen. Fred ut..

    SvarSlett
  2. Her er sangen vi snakket om på tennis idag nam. værsågod. nå må du skrive noe nytt snart!

    http://www.youtube.com/watch?v=NI2b7qXUlnE

    SvarSlett
  3. Anonym - Sorry for tilbake svar. Yo! Jeg fikk den t-skjorten av selveste Devin The Dude. Var i studio hans i Houston. Fikk den og en CB kaffikopp som gave. Amazing tider. Fuck det shittet, vi har lært alt av Gjengen mann. Uten de hadde vi aldri vært her. One Love.

    Anders - Takk!!!

    SvarSlett