13. desember 2010

Om Kraftwerk og vietnamesere...

Du tenker at andre generasjonsinnvandrere fra Loddefjord er slaurer. Nah man, vi ruller det ekte som faen. Eller kanskje ikke alltid. Les denne her. 


Da Kraftwerk var i Bergen var jeg en av de få som fikk møte Ralf Hutter i privat setting. Yeah, I know. Vi var male/machine bonding om alt mulig vær og vind, musikk, kunst og teknologi. Den gode allminnelige samtalen mellom en tysker og en vietnameser antar jeg. 
Etter en liten stund starter følgende samtale
- You know what, we should make you big in Vietnam. 
- Is that so? I mean, they like us in Asia...As you might know, YMO was inspired by us.
- Yeah, but not in Vietnam. They don't care about you guys. 
Ralf tenker litt
- Nam, do you have some connections down there? We kinda need some of that credshit in those "Ü-Land" too, you know. 
- Ok Ralf. I might be able to arrange something...
La meg få bemerke at Ralf er min største helt. Type, Messias. Så jeg ringer min fetter, Tuan. En ung og trendy popstjerne som spiller i en musikkgruppe og har de kontaktene som jeg trenger for å promotore bandet mitt, Kraftwerk. Jeg sender han et presseskriv med vedlagte linker. 
Tuan svarer entusiastisk tilbake. ( Oversatt fra vietnamesisk til norsk) 
Hei Nam! Godt å høre fra deg igjen. Dette liker vi! Spesielt låten The Model. Tror neppe at platene Radioactivity og det tidligere krautgreiene vil slå an. Jeg foreslår følgende.
Siden vi er høyst aktuelle til lands innenfor popmusikken med vår moderne sound tror jeg Kraftwerk kan bli store her nede hvis vi gjør en cover-versjon med musikkvideo. Hva tenker du? 
...Ps. Onkel og tante i San Diego, mann. Du må ringe dem. Og nei, ikke originale adidas. Adibas.     
Jeg ringer Ralf i Kling Klang studio og får en tommel opp. 
En uke etter kontakter Ralf meg på facebook. Så jeg ringer han opp. 
- Nam, what the fuck have you done? They're shit! Your cousin is shit. 
- Hm? What, why, why? 
- You have ruined us. You have destroyed Kraftwerk. I don't think this works. Florian doesn't like you either. Bye. 






Hey Nam. Thanx 4 the hook-up, man. Likte du rappen min? hehe! We are big duude! 
Love Tuan

2 kommentarer: