27. oktober 2009

En dag med Christine Dancke

Noen ganger i livet er man så heldig og møter nye folk som setter litt glede i livet. For en stund tilbake møtte jeg to mormonere på Nygårdsgaten som inspirerte meg til å tenke annerledes. Altså, jeg lefler ikke vibber med deres tro og tankemønster. Overhodet ikke. Har ikke tid. Jeg? non-religious takk! Har blitt dratt mellom katolisisme og buddhisme gjennom hele oppveksten. Når jeg var gammel nok til å bestemme selv valgte jeg hip hop. De to karene påminte meg om at jeg har det ganske bra. Siden har jeg hatt det ganske bra. Tror jeg. To mormonere.

så...

Christine er litt sånn for meg. For to uker siden sendte jeg henne en Veronica Maggio låt som jeg gjorde en acapella versjon av. Den heter "Stopp". For dere som ikke kjenner Christine Dancke så er hun en jente fra Oslo med pungen i hånden og hjertet utenpå bikinien. Men først og fremst en meget søt og sjarmerende jente. Jeg spurte om hun hadde lyst å gjøre resten av låten siden jeg bare klarte å oversette første verset og refrenget fra svensk til norsk. To dager etter sender hun meg en versjon med et vers som hun gjorde over kompet mitt. Noen dager senere kom hun til Bergen og vi la ned resten på rekordtid i studioet til Anand mens han lagde gulasj på kjøkkenet. Gulasj....Mmm. Hungaria…Mmm...Pizza...

Yay! Jeg gleder meg til å høre mer av hennes egne låter. Hun produserer sin egen musikk. Hun lærte meg blant annet å skru og klippe på 909 tromme lyder for å få den tromme rullen som alle vil ha i musikken sin. .......Og hun har hoggtenner.

Her kommer den.
Enkelt og effektiv RnB fra Sør-afrika, Vietnam og Oslo med en låt laget av en svensk skjønnhet. Føl på låten og gå inn på christines blogg og snok på de to skjønnhetene som styrer siden. Men kom tilbake her etterpå og hør på låten én gang til. Ait.



Her er den originale versjonen:



Masse kjærlighet til Christine, Lars, Peder, Anand og hunden Tjommi!

4 kommentarer:

  1. Ohh. Du må kjøre deg opp med Dancke mer.

    SvarSlett
  2. Ja. Må definitivt kjøre meg mer opp med henne. Ja, hun er gull:)

    SvarSlett
  3. Greta-G. Glad i deg. Kysse han Ollie så mye. Ollie!!!!!

    SvarSlett