9. januar 2011

ISK82♥U: BRIAN HERMAN ( G-KODEN )


I de fem siste dagene har jeg bare skatet. Min daffe switch frontside 180 ollie ( som vi så lamet kalte det back'n the 90s) vitner om at jeg har vettet i behold/brettet under kontroll. Jeg har sagt til meg selv altfor lenge at jeg burde ta dette opp igjen. Men når alt annet i livet bare virker gørr og corny, skjønner man at det ikke er noen andre alternativs. I år sier det ((boom))...det er faen det eneste rette. Men det er tungt...puh. Så, Petter Beyer, let's do this. Må komme meg til Paris. Gleder meg til å se din K-grind. 
Har lastet ned Stay Gold, Fully Flared og klassikeren Trilogy. Og ja, en fyr jeg kjenner fortalte meg hvor jeg kunne anskaffe alle de gamle 411 kassettene i tilfelle jeg går supernostalgisk i skriving, musikk og stil. 
   Blant annet gikk det opp for meg i romjulen at store deler av min holdning til musikk kommer av at jeg i hele min ungdomstid livnærte meg på skatefilmer. Alt fra Slayer til Souls Of Mischief. Motobreath med Metallica var blant annet en av de første riffene jeg lærte meg på gitar og den plukket jeg opp fra Plan B's Second Hand Smoke i Colin McKay sin session. Rundt om i blokkene viste John Olav meg The Delfonics og Curtis Mayfield. Skatefilmen Mouse lærte meg resten om soulmusikk. Mouse...ooh, Keenan Milton...switch kickflip over den skolebenken...4-Alltid i hjertet, vennen. R.I.P
   ISK82♥U's første spalte åpner med ingen ringere enn min mann, Bryan Herman. Selveste mannen med G-Koden embbedert i blodet. Dere må bare sjekke han ut og føle vibben hans. Sjefen selv, Andrew Reynolds sier at Bryan gjør de beste kickflipsene. Han er nok en av mine helter. Ja, han og oss i blokkene sprer den samme kodeksen i livet. G-Koden. Selvfølgelig har jeg pakken til Bryan liggende rundt om. Selvsagt. 



....Session har G-Code platen inne, så gjør det dere må gjøre. 




Ooh. Hørte forresten gjennom de nye låtene til John Olav Nilsen & Gjengen idag. Jada, 2011 er på stell for meg. Imorgen skal jeg ha Mareritt og Fra Livet og Ned på Ipod og banke inn kickflipen en gang for alle. 


Snakkes på folkens. G-Koden for Alltid. Skate & hate-o-rade:)

1 kommentar:

  1. Gleder meg til den nye platen, og heldigvis har jeg fått takk i billetter på Verftet.

    Og de der skate-greiene kan jeg ikke kommentere, for det der har jeg ikke greie på:-)

    SvarSlett